Obiad na szybko - pieróg z ciasta francuskiego

Jeszcze trochę i szybkie obiady będą moją specjalnością
To będzie moja własna wersja potraw w 30 minut 
(i które faktycznie robi się w pół godziny)


Choć lubię gotować, to jednak cenię swój czas i staram się przygotowywać posiłki, które nie są wymagające, bo wolny czas mogę poświęcić na swoje przyjemności (!), mam czas dla rodziny, bliskich, zwierzaków, jak również na inne obowiązki domowe - zresztą, co ja będę pisać, sami wiecie, że czas przelatuje między palcami i jakoś trzeba racjonalnie nim gospodarować, by być zadowolonym ze swojego życia.
Oj, rozpisałam się - wracajmy do tematu :) Miało być pyszne i szybkie danie, które nazwałam: pieróg z ciasta francuskiego


Pieróg z ciasta francuskiego


 

Składniki:

opakowanie ciasta francuskiego
pół piersi z kurczaka
opakowanie mozzarelli
pół opakowania mrożonego szpinaku
jedna cebula
2 ząbki czosnku

Przygotowanie:

1. Cebulę i czosnek siekamy, podsmażamy na oleju (ja smażyłam na kokosowym, ale może być każdy dowolny). Dodajemy zamrożony szpinak. Gdy się rozpuści, przyprawiamy solą, pieprzem i papryką słodką.

2. Kurczaka kroimy w plasterki i przyprawiamy tak, jak lubimy.
Ja używam gotowej mieszanki "przyprawa do kurczaka" z Lidla.

3. Mozzarellę kroimy w plasterki.

4. Ciasto francuskie przekrawamy na pół. Na jedną połowę nakładamy farsz zostawiając około 1,5 cm brzegów z każdej strony. Najpierw nakładamy szpinak, potem kurczaka, na to mozzarella. Przykrywamy drugą połową ciasta francuskiego. Palcami lub widelcem delikatnie dociskamy brzegi obu warstw ciasta do siebie.
(jak ktoś lubi, może posmarować wierzch ciasta rozkłóconym jajkiem, ja tego nie robię)

5. Wkładamy do piekarnika i pieczemy 20 minut w 220 stopniach.


   


6. Smacznego!!!



***

Uwielbiam ciasto francuskie, przede wszystkim dlatego, że jest uniwersalne
 i można je przygotować na słodko i na słono, a przy ty, bardzo prosto,
bo wystarczy czasem jeden składnik i gotowe.
Tak jak paszteciki z pieczarkami
o takie:


 (przepis jest jako drugi w trzydziestominutowych potrawach wigilijnych)

Mam sporo przepisów z ciastem francuskim
Przypominam i polecam jeden z moich ulubionych


pakieciki z łososiem i szpinakiem - niebo w gębie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 dobra gospodyni dom wesołym czyni , Blogger